Servicemonteur Rick

Rick Lodewijks
Servicemonteur

Vastgoedonderhoud voor Bo-Ex: zo regelen wij dat

Rick Lodewijks is servicemonteur bij Soople. Samen met andere collega’s werkt hij fulltime aan klussen voor woningcorporatie Bo-Ex. De aanpakker zet iedere dag een stapje extra voor bewoners. Hij fikst hun woningen zoals ‘ie het zelf thuis zou doen.

 

Woonplezier dankzij goede ondersteuning

Bo-Ex is een Utrechtse woningcorporatie met een warm hart voor zijn huurders. De organisatie gelooft dat wonen gaat om jezelf thuis voelen. Bo-Ex biedt woonruimte aan 9.000 huishoudens in Utrecht, vooral aan mensen in de laagste inkomensgroep. Rick zorgt samen met zijn collega’s dat deze mensen met plezier kunnen wonen. En daarmee draagt hij bij aan de visie van Bo-Ex.

Rick: “Ik zie ons als een ideaal verlengstuk voor de woningcorporatie. Je kunt het zo gek niet bedenken, of ik doe het. Denk aan badkamer-, keuken- en toiletrenovaties en vervanging van een dakraam of tegelwerk dat loszit. En aan spoedjes natuurlijk. Laatst bijvoorbeeld, was de sleutel van een bewoner afgebroken in zijn voordeur. Dan zorg ik dat ik zo snel mogelijk ter plaatse ben en de boel herstel. Vooral met dat gure winterse weer, wil je niet te lang buitenstaan. Huurders staan regelmatig versteld van hoe snel ze geholpen worden. Ze zijn heel dankbaar, en dat maakt mijn werk zo mooi. Het is een combi van kennis en vaardigheden, en heel sociaal.”

 

 

Kijken door de ogen van de eindgebruiker

Rick verzorgt ook de mutaties. Dus als een bewoner de huur opzegt en ergens anders gaat wonen, zorgt hij dat de woning weer spik en span is voor de nieuwe bewoner. Rick: “Bij de meeste mutaties is de woning leeg als ik aan de slag ga. Ik ga de hele woning kamer voor kamer af. Ik vraag mezelf dan altijd af: wat als het mijn huis zou zijn? Hoe zou ik dan willen dat alles eruitziet? Ik kijk dus altijd door de ogen van de eindgebruiker. Ik herstel keukenkastjes, check kitnaden en plinten, vul gaatjes, en controleer de ramen, douche, wc-brillen, spiegels en het hang- en sluitwerk. Daarbij hoort ook het netjes achterlaten van de woning. Als ik mijn werk goed doe, is de bewoners straks blij. En een tevreden huurder, betekent een tevreden klant voor Soople.”

 

Eén aanspreekpunt

“Het fijne aan Soople is dat een klant heel snel kan schakelen bij een storing of als er onderhoud nodig is. Als ik een klus heb geklaard in een woning, leg ik dat meteen vast in de Soople-app. Ik upload foto’s van vóór en na, en geef advies. Bijvoorbeeld als ik vind dat ik nog een keer moet terugkomen voor extra onderhoud. De planners van Soople zijn dus altijd goed op de hoogte. Zij maken duidelijke, nieuwe afspraken met Bo-Ex, zodat de corporatie precies weet wanneer mijn collega’s of ik welke klussen oppakken. Bo-Ex heeft dus één aanspreekpunt. Wel zo makkelijk.”

 

Weten wat Rick en zijn collega's voor jou kunnen doen?

Blije opdrachtgevers en bewoners, daar doet Elroy het voor

Bij Soople heb je één aanspreekpunt, nemen we je alles rondom een klus uit handen en dat zo gesmeerd mogelijk. Daarom zijn wij de klusdienst waar je blij van wordt! Assistent Service-Organisator Elroy is ook gek op blije mensen.